Mehmet Güleç - Eğitimci Yazar
Öğrenim Özrüne Reçete: Alan Dışlı Kontenjan Modeli
Bu içerik 01 Eylül 2017 09:38 tarihinde eklendi ve 555 kez okundu
Öğrenim Özrüne Reçete: Alan Dışlı Kontenjan Modeli

ÖĞRETMENLERE BULUNDUKLARI ŞEHİRDE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM GÖRMELERİ İÇİN “ALAN DIŞI KONTENJAN MODELİ”

Öğrenim özrü makaleleriyle tanınan Eğitimci-Yazar Mehmet GÜLEÇ, öğretmenlerin yüksek lisans ve doktora yapmalarının teşvik edilmesi gerektiğini ifade etti. GÜLEÇ, konuyla ilgili şu öneriyi sundu:

Öğrenim özrü, ne yazık ki bir özür olarak görülmediği için tayin hakkı olarak da tanınmıyor. Bir öğretmen görev yaptığı şehirden farklı bir yerde yüksek lisans ya da doktora yapıyorsa çok zor durumda kalmakta hatta öğrenimini bırakma noktasına gelmektedir. Öğrenim hakkı anayasal bir haktır. Bu haktan faydalanılabilmesi için gereken kolaylığın sağlanması gerekmektedir. Yüksek lisans ve doktora yapan kişi sayısı her geçen gün artmaktadır. Akademik anlamda bilgisini artırmak isteyen ya da akademisyen olmak isteyen öğretmenlere bu anlamda imkan tanınmalı ve bulundukları şehirde (istediği bölüm varsa) ALES-YDS ve diploma puanıyla aynen yüksek lisans/doktora başvurularında olduğu gibi değerlendirme yapılarak bu hak tanınmalıdır. Bu anlamda devlet memuru olmayan  kişilerin hakkının yenmemesi içinde öğretmen kontenjanı ayrı bir kontenjan olarak belirlenmelidir. Böylece bir bölüme alınacak öğrenci sayısı 15 ise 15+5 yapılarak değerlendirilmesi öğretmenlerimizin de mağduriyetini giderecektir.

ALAN DIŞI KONTENJAN MODELİ

YÖK ile MEB bu konuda ortak hareket ederek, görevi dolayısıyla örneğin Erzurum’da bulunan bir öğretmenimiz Atatürk Üniversitesi’nde (istediği bölüm varsa) başvuru yapması halinde 15+5 olarak belirttiğimiz 5 kişilik ÖĞRETMEN kadrosuna ALES-YDS-Diploma puanı çerçevesinde sıralanmaya tabi tutularak bu haktan faydalanması yerinde bir uygulama olacaktır.

Bulunduğu şehirdeki üniversitede istediği bölüm olmayan öğretmenler ise (esas çözüm öğrenim özrü olmakla birlikte) Eğitim Bilimleri Enstitüsü’ne yönlendirilmelidir. Eğer ki bu enstitü yoksa öğretmenlere, alanı dışında başka bir bölümde de bu imkan sunulmalıdır. Bu durumda alan dışı kontenjan 5 kişi ise 5+2 ile iki kişilik öğretmen kadrosu da hazırda bulundurulmalıdır.

Şubat 2018’de (Bahar Döneminde) yapılacak öğrenci alımlarında böyle bir uygulama öğrenim özrünün verilmemesi nedeniyle mağdur olan öğretmenlere kısmen çözüm sağlayacaktır. Aksi takdir de, 15 kişilik kontenjan verilen bir bölüme 90-100 kişinin başvuru yaptığı düşünülürse ve öğretmenimizin başka bir şehire de gidemeyeceği düşünüldüğünde bu model kısmen can simidi olacaktır.

Öğretmenlerimizin lisansüstü öğrenimlerine destek olunmalı ve bu konuda kendilerine kolaylık sağlanmalıdır.

Mehmet GÜLEÇ

Eğitimci-Yazar

 

Yorumlar (0)
Ad Soyad * Güvenlik *
Diğer Makaleler Tümü
MEB TAYİN SÜREÇLERİNDE ŞU HUSUSLARA DİKKAT ETMELİDİR

Mehmet Güleç yazdı 10.5.2019 20:45:38

MEB TAYİN SÜREÇLERİNDE ŞU HUSUSLARA DİKKAT ETMELİDİR

ÖĞRENİM İZNİ İNİSİYATİFE BIRAKILAMAZ

Mehmet Güleç yazdı 3.3.2019 12:48:06

ÖĞRENİM İZNİ İNİSİYATİFE BIRAKILAMAZ

ZORUNLU HİZMETE TEŞVİK UNUTULMAMALIDIR

Mehmet Güleç yazdı 16.1.2019 18:26:49

ZORUNLU HİZMETE TEŞVİK UNUTULMAMALIDIR

2023 EĞİTİM VİZYONUNA COĞRAFYA ELEŞTİRİSİ

Mehmet Güleç yazdı 12.12.2018 17:50:14

2023 EĞİTİM VİZYONUNA COĞRAFYA ELEŞTİRİSİ

24 KASIM MI DEDİNİZ?

Mehmet Güleç yazdı 16.11.2018 20:08:28

24 KASIM MI DEDİNİZ?

İL VE İLÇE EMRİ UYGULANMALI VE BU KONUYA KALICI ÇÖZÜM BULUNMALIDIR

Mehmet Güleç yazdı 28.8.2018 19:36:40

İL VE İLÇE EMRİ UYGULANMALI VE BU KONUYA KALICI ÇÖZÜM BULUNMALIDIR